Waarom horen wij toch zo weinig van de achterban? Een veelgehoorde vraag!
PR, communicatie met de achterban, berichtgeving, netwerken, imago en identiteit… zonder duidelijke visie en doelstelling (lees beleid) leidt dit vaak tot niets. Een eigen visie, onderbouwde keuzes en duidelijke en concrete afspraken zijn enorm belangrijk om van communicatie en PR een succes te maken. Wil je hiermee aan de slag en zoek je goede begeleiding?
Kom dan naar de training Wat je uitstraalt krijg je terug!…
…want tijdens deze praktisch toegespitste training van twee dagen (vier dagdelen) gaat (een commissie van) jouw medezeggenschapsorgaan intensief aan de slag met communicatie met je achterban in al zijn facetten.
Voor wie
Medezeggenschapsorganen:
Ondernemingsraden (OR-en);
commissies (PR, achterban, communicatie, publiciteit) van deze medezeggenschapsorganen.
Opzet van de training
De dagelijkse praktijk van de medezeggenschap, jouw medezeggenschap, staat twee dagen centraal. We bekijken alle facetten van PR en communiceren me je achterban. Alles gericht op verdere ontwikkeling van medezeggenschap en hoe je samen het meest effectief resultaten behaalt.
Door een persoonlijk intake per deelnemer zijn ook alle open inschrijvingen van Zetje altijd maatwerk. Jouw eigen praktijk en andere praktijkgerichte casussen bepalen voor een belangrijk deel de invulling van de training, ondersteund door beproefde theorieën.
Onderwerpen tweedaagse training
- Deze dagen staan in het teken van het imago en de identiteit van de medezeggenschap.
- Hoe kijkt jouw medezeggenschapsorgaan naar zijn achterban?
- Hoe kijkt de achterban naar jouw medezeggenschapsorgaan?
- Wat wil jouw medezeggenschapsorgaan met zijn achterban?
- Wat wil jouw medezeggenschapsorgaan met wie, wanneer en met welke reden communiceren?
- Welk beeld heeft jouw medezeggenschapsorgaan van netwerken?
- Het belang van een persoonlijke boodschap.
- Ludieke acties……kan dat, mag dat?
- Hoe zit het met medezeggenschap en het gebruik van social media?
- Van losse flodders naar een communicatie- en PR-plan.
Te verwachten resultaten
Tijdens deze training maak je inzichtelijk wie of wat jouw achterban is en wat je met deze achterban wilt en kunt. Je ontwikkelt je eigen PR-beleid, gaat aan de slag met netwerken en leert kort en bondig jouw medezeggenschaps-boodschap te verkondigen. Na het volgen van deze training heb je voldoende handvatten om bewust, doelgericht, systematisch en procesmatig invulling te geven aan eigen PR beleid.
Benodigde voorkennis
Deze training is te volgen voor zowel beginnende als ervaren leden.
SBU
De trainingen van Zetje geven géén extra studiebelastingsuren.
Investering
De prijs is inclusief trainingsmateriaal, koffie, thee, lunch en frisdrank.
Elke deelnemer krijgt het praktische boek “Zetje medezeggenschap op de kaart!”.
Maatwerk
Uiteraard is het mogelijk om deze training exclusief voor jouw medezeggenschapsorgaan te boeken. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.
Duur | Twee dagen van 9.30 – 17.00 uur |
Plaats | Midden van het land / nader te bepalen. |
Kosten | Deze tweedaagse training kost € 750,00 per persoon (vrij van BTW). |
Betaalmethode | Bankoverschrijving naar: NL18 RABO 0339 5029 32 |